תליית דלתות עץ בבית

בין אם אתה שיפוצניק מנוסה או חובב עשה זאת בעצמך, לדעת לתלות נגרות דלתות בבית זו מיומנות שלא יסולא בפז. זה לא תמיד פשוט כמו שזה נראה ודורש רמה מסוימת של מומחיות, אבל עם כמה טיפים וטריקים פשוטים, אתה יכול להבטיח שהדלתות שלך תלויות בצורה נכונה ובטוחה. בעזרת הכלים הנכונים וקצת סבלנות תוכלו ללמוד בהצלחה כיצד לתלות נגרות דלתות בבית. במאמר זה, נדון בשלבים השונים הכרוכים בתהליך, החל מדידה וחיתוך ועד התקנה וגימור. עם קצת הדרכה וקצת תרגול, אתה תהיה מקצוען תוך זמן קצר.

איסוף חומרים וכלים

לפני שתתחיל לתלות את הדלת, וודא שיש לך את כל החומרים והכלים הדרושים בהישג יד. הכלים והחומרים המדויקים להם תזדקקו יהיו תלויים בסוג הדלת שאתם תולים, לכן הקפידו לעקוב אחר ההוראות שעל האריזה. הנה כמה כלים וחומרים בסיסיים שתזדקקו לתליית דלת:

- ציוד בטיחות - הדבר החשוב ביותר שיש לזכור בעת תליית דלת הוא להיות בטוחים. לבש ציוד מגן כגון משקפי מגן, כפפות, מיגון אוזניים ומסיכת אבק מכיוון שאתה עשוי להתמודד עם חומרים חדים או הרבה נסורת.

- מפלס - מפלס הוא חובה בעת תליית דלת. זה יעזור לך לוודא שהדלת תלויה בצורה אנכית.

- סרט מדידה - סרט מדידה יועיל לשני דברים: מדידת הפתח לקביעת אורך הדלת ומדידה של הדלת עצמה לקביעת אורך הסלטות.

- עיפרון - עיפרון משמש לסימון מידות על הדלת והקיר.

- קו גיר - קו גיר משמש לסימון מיקום מיקום הציר על הדלת.

- מהדקי רצועה ורצועה - רצועה משמשת כדי להחזיק את הדלת במקומה בזמן שאתה מסמן את מיקומי הצירים. מהדקי רצועה משמשים לאבטחת הרצועה במקומה.

- מקדחה - מקדחה משמשת לקידוח חורי פיילוט עבור ברגי הצירים ומכת התפס.

- מקלות הרמה - מקלות הרמה משמשים כדי לוודא שברגי הצירים נמצאים בעומק עקבי.

מדידה וחיתוך הדלת

בין אם אתם בוחרים להתקין דלת תלויה מראש או דלת עצמאית, השלב הראשון הוא למדוד ולחתוך את הדלת בגובה הרצוי. דלתות תלויות מראש נחתכות מראש במפעל, והסטילס (החתיכות האנכיות בחלק הפנימי של הדלת) כבר מותקנים. יהיה עליך למדוד את המרחק מהרצפה לגובה הדלת הרצוי, להוסיף כ-1/4 אינץ' לצירים התחתונים, ולהוסיף 1/2 אינץ' עבור הגזרה העליונה. יש לחתוך דלתות תלויות עצמיות לכל גובה. דלתות תלויות מראש ניתן להתקין בסוף שבוע בעוד דלתות תלויות עצמיות לוקחות קצת יותר זמן ומאמץ. הקפד לבחור את סוג הדלת הנכון לפני חיתוך הדלת. דלתות בגודל סטנדרטי הן בדרך כלל בגובה 80-84 אינץ', בעוד שדלתות כפולות בגודל סטנדרטי הן בדרך כלל בגובה 96 אינץ'.

התקנת הדלת

סביר להניח שהתקנת הדלת תהיה החלק הקשה ביותר בכל התהליך. השלב הראשון הוא לסמן את מיקום חורי הברגים של הציר על הדלת והקיר. אתה יכול להשתמש בפלס ובסרגל כדי לוודא שהחורים אנכיים לחלוטין. השתמש בפלס כדי לסמן את הדלת, והשתמש בסרגל כדי לסמן את הקיר עבור מיקום הבורג. קדחו חורי פיילוט לצירים בדלת ובקיר. ודא שברגי הציר מותקנים ברמה עם צווארון המעצור של הציר. חבר את הצירים לדלת ולקיר. ודא שהברגים נמצאים בגובה צווארון המעצור של הציר. תלו את הדלת וודא שהיא ישרה. מרחו קו של דבק עץ מסביב לסטיילים ועשו את אותו הדבר עבור הסגנונות וסגנון הגב. ודא שהדלת ישרה בזמן שהדבק מתייבש.

מסיימים את הדלת

כשהדבק התייבש, אפשר לסיים את הדלת. השלב הראשון הוא לשייף את הדלת עם נייר זכוכית 80 גריט. נגב את האבק בעזרת מטלית לחה. יש למרוח כתם או לצבוע במכחול. הניחו לצבע להתייבש במשך 24 שעות. התקן את הצירים ואת התפס. אם אתה מתקין תפס פרטיות, ודא שהוא נמצא בצד החיצוני של הדלת.

התקנת הצירים

התקנת צירים היא השלב הראשון בתליית דלת. ישנם סוגים רבים של צירים לבחירה. הציר הטוב ביותר לשימוש יהיה תלוי בסוג הדלת שאתה תולה ובמשקל של אותה דלת. להלן מספר טיפים לבחירה והתקנה של צירים:

- בחרו ציר לפי משקל הדלת. לדוגמה, מערכות ציר בודד עדיפות לדלתות קלות יותר.

- זכור היכן אתה רוצה שהדלת תתנדנד. לדוגמה, ייתכן שתרצה שהדלת תתהפך לכיוון החדר שבו אתה משתמש לעתים רחוקות.

התקנת הידית והמנעול

לאחר שסיימתם לתלות את הדלת, תוכלו להתקין את הידית והמנעול. חלק מהדלתות מגיעות עם אלה מותקנים מראש, בעוד שאחרות לא. סוגים מסוימים של דלתות קלים יותר להתקנה מאחרים, אך תצטרך להסתכל על סוג הדלת שאתה תולה כדי לראות אם תצטרך לבצע התאמות. להלן מספר טיפים בעת התקנת ידית ומנעול:

- קח מידות מדויקות עבור הידית או המנעול.

- ודא שהדלת מותקנת ומפולסת לפני התקנת המנעול. - התקן את המנעול והידית מבפנים החדר.

- בדוק את המנעול והידית כדי לוודא שהם פועלים כראוי.

בדיקת הדלת

לאחר התקנת הדלת ניתן לבדוק את הדלת בכל בעיה כמו דלת עקומה או רווח בין הדלת למסגרת.

- הנח רצועה כנגד הדלת והמסגרת כדי לראות אם הדלת ישרה.

- הכנס שקע מאחורי הציר התחתון והדלת כדי לראות אם הרווח אחיד משני הצדדים.

- סגור את הדלת וגם בדוק אותה בזמן שהוא פתוח.

- אם אתה מוצא משהו לא בסדר בדלת, אתה יכול להתאים את הדלת והמסגרת לפני סיום הדלת.

תחזוקה ופתרון תקלות

אם התקנת דלת תלויה מראש, עדיף לפנות ליצרן אם יש לך בעיות. דלתות תלויות עצמיות עשויות לדרוש התאמות מסוימות אם ישנן בעיות. להלן מספר טיפים לתחזוקה ופתרון תקלות: - יש לוודא שהדלת מותקנת כהלכה והמסגרת מרובעת. - התאם את המסגרת אם יש מרווח בין המסגרת לדלת.

- התאם את הצירים אם יש רווח בין הדלת למסגרת.

- התאם את הדלת אם היא עקומה.

תליית דלת היא פרויקט נגרות קל יחסית וזו מיומנות עשה זאת בעצמך חשובה. הקפד לבצע את השלבים הבאים כדי להשלים את הפרויקט. עם קצת תרגול, אתה תהיה מקצוען תוך זמן קצר.