עשה זאת בעצמך - טיפים לשיקום רהיטים

יש לכם רהיט ישן שזקוק לחיים חדשים? שחזור רהיטי עשה זאת בעצמך יכול להיות דרך מצוינת להעניק חיים חדשים לרהיט במשפחתך לדורותיו. לא רק שאתה יכול לחסוך כסף על ידי ביצוע העבודה בעצמך, אלא שאתה יכול גם ליצור מראה ייחודי שכולו שלך. בעזרת הכלים והטכניקות הנכונות, תוכלו לגרום לרהיט ישן להיראות שוב כמו חדש. משיוף וצביעה ועד צביעה וריפוד, ישנן מגוון דרכים שונות לשחזר רהיט ישן. בין אם אתם מחפשים להעניק ליצירה בלויה שכבת צבע רעננה או לשפץ לחלוטין נכס אהוב, שחזור רהיטים בעצמכם יכול להיות הדרך המושלמת להחזיר את היצירה המיוחדת הזו לחיים.

סקירה כללית של שחזור רהיטי עשה זאת בעצמך

הצעד הראשון לקראת שיקום רהיטים מוצלח בעשה זאת בעצמך הוא בחירת הרהיט הנכון. באופן אידיאלי, אתה רוצה ללכת על פריט יציב, בנוי היטב עם קווים קלאסיים ועיצוב פשוט. אתה לא יכול להשתבש עם חתיכת עץ מלא או עץ קשה, שכן אלה יציבים מספיק כדי לצבוע או להכתים לטעמך וניתן בקלות לרפד מחדש אם תרצה לשנות את המראה שוב בעתיד. לא משנה באיזה סוג פריט תבחרו, חשוב לוודא תחילה שהוא במצב טוב. אם לא, אתה תמיד יכול למצוא פריט חדש או לחדש את מה שיש לך כרגע. לאחר מכן, אתה רוצה להכין את הרהיטים לכל סוג של שיקום רהיטים שאתה עושה. שלב זה חשוב כדי לוודא שכל מה שתעשו לרהיט נעשה בצורה נכונה ויחזיק מעמד. לדוגמה, אם אתה צובע רהיט, אתה רוצה לוודא שאתה משייף ומכין אותו כראוי כדי למנוע הצטברות צבע ובעיות אחרות בהמשך. לא משנה באיזה סוג של שיקום רהיטים תבחרו לעשות, חשוב להיערך כראוי כדי שתוכלו להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

כלים וחומרים דרושים

הנה כמה כלים וחומרים שאולי תרצו להחזיק בהישג יד כדי להתחיל עם שחזור רהיטים בעצמכם.

מלטשת - מלטשת ידנית או נייחת היא כלי חיוני לשיוף רהיטים. שיוף הוא שלב מכריע בהכנת רהיטים לצביעה או צביעה. חומר הפשטה - חומרי הפשטה מסייעים בהסרת שכבות של צבע ישן מרהיטים לקראת שכבה חדשה.

סמרטוט הדבקה - מטלית הדבקה (או בד הדבקה) משמשת להסרת צבע ופסולת אחרת ממשטח צבוע לפני יישום גימור.

תמיסת ניקוי - תמיסת ניקוי משמשת לניקוי משטח לפני הכתמה. מברשת כתמים - מברשות כתמים משמשות להנחת הכתם על פני הרהיט.

כרית כתמים - רפידות כתמים משמשות להנחת הכתם על פני הרהיט.

הכנת הרהיטים

אתם רוצים לוודא שאתם מכינים את הרהיטים כראוי לפני שאתם מתחילים בכל סוג של שיקום רהיטים כדי שתוכלו להגיע לתוצאות הטובות ביותר. אם אתה מתכנן להכתים או לצבוע את היצירה, תחילה תרצה להסיר כל חומרה, כגון ידיות וידיות. ייתכן שתרצה גם להסיר את המגירות ולהוריד את החלק העליון של כל רהיט לפני שיוף אותו כדי למנוע נזק לחלקים אלה. לאחר שהוצאתם את כל הפריטים הדרושים, הגיע הזמן לשייף את הרהיטים. התחל בשיוף קל של כל המשטחים, תוך שימת לב מיוחדת לאזורים שבהם אתה מתכוון להכתים ולסיים. זכור כי אתה רוצה להשתמש בלחץ קל ואפילו משיכות כדי למנוע פגיעה ברהיט. לאחר השיוף, תרצה לנקות את משטח הרהיטים עם מטלית הדבקה כדי להסיר את כל הפסולת והאבק שנותרו.

שיוף והפשטה

שיוף רהיט נותן לך משטח חלק שקל יותר להכתים או לצבוע עליו. חשוב לשייף ביסודיות כדי להסיר כל אזור מחוספס. אם לא תשייף ביסודיות, ייתכן שהכתם או הצבע לא יידבקו למשטח הרהיט כראוי ועלולים להתקלף עם הזמן. אתה יכול לשייף את הרהיט עם מלטשת כוח או ביד. אם משייפים ביד, הקפידו להשתמש במלטשת דקלים כדי לזרז את התהליך. אתה יכול גם להשתמש במלטשת ספסל אם אתה לא רוצה לעשות את העבודה ביד. הקפידו להשתמש במשטח השיוף המתאים לעבודה. לדוגמה, תרצה להשתמש במשטח שיוף גס כדי להסיר הרבה עץ במהירות ובמשטח שיוף מסיים כדי להחליק את פני השטח. לאחר השיוף, שאבו את הרהיטים ונגבו אותם עם מטלית נעימה כדי להסיר את כל הפסולת שנותרה.

מכתים ואיטום

צביעת רהיט מעניקה לו צבע וגימור חדשים, כמו גם מגינה עליו מפני כתמים עתידיים. הקפידו להשתמש בצבע שמיועד לסוג העץ איתו אתם עובדים. לדוגמה, אם אתה מכתים חתיכת אורן, אתה רוצה להשתמש בכתם אורן. בחרו צבע כתם שייראה טוב עם הגימור של הרהיט. אתה יכול גם להשתמש בכתם שקוף למחצה כדי לתת לגרגר העץ להופיע. מכתים את הרהיט לכיוון גרגר העץ באמצעות מכחול או מברשת כתם. הניחו לכתם להתייבש ומרחו חומר איטום כדי להגן עליו מפני כתמים עתידיים.

ציור ודקואז'

צביעת רהיט היא אחת הדרכים הקלות והמהירות ביותר להעניק לו מראה חדש. בחר צבע צבע שמתאים לחלל ולסגנון שלך. אתה יכול גם לבחור צבע מעוצב כדי להוסיף אלמנט עיצובי מהנה ליצירה. צובעים את הרהיט בעזרת מברשת או גלגלת צבע. הניחו לצבע להתייבש והוסיפו שכבה עלית כדי להגן עליו מפני שריטות ונזקים אחרים. מגזרת מגזרת היא דרך קלה נוספת לתת ליצירה ישנה מראה חדש. ניתן להמחיש נייר, בד או חומרים אחרים על פני המשטח הקיים למראה ייחודי ומותאם אישית.

ריפוד ו ריפוד מחדש

ריפוד מחדש או ריפוד של רהיט משנה לחלוטין את המראה והתחושה שלו, גורם לו להרגיש כמו פריט חדש לגמרי. ניתן לרפד כיסא, ספה או רהיט אחר במגוון חומרים וטכניקות. לדוגמה, אתה יכול להשתמש בבד כדי לרפד מחדש כיסא, בעוד שאתה יכול להשתמש בקצף וויניל כדי לרפד מחדש ספה. ייתכן שתרצה להשתמש גם בקפיצים או ברצועות אם היצירה קופצנית במיוחד. ריפוד מחדש של פריט ריהוט הוא עבודה גדולה ובדרך כלל עדיף להשאיר לאיש מקצוע. אם אתה שימושי עם מחט וחוט, אתה יכול לנסות לרפד מחדש חתיכה קטנה יותר, כמו עות'מאנית או כיסא.

גימור ואביזרים

לאחר שסיימתם את שחזור הרהיטים, תנו לו כמה ימים לייבוש והוסיפו את הגימור. לדוגמה, ייתכן שתרצה להוסיף שכבה של סילר שקוף או שעוות דבורים כדי לתת ליצירה הגנה נוספת. אתה יכול גם להוסיף אלמנטים דקורטיביים ליצירה או לשלב אותם בשאר העיצוב שלך. לדוגמה, אולי תרצה להוסיף כריות לספה או להוסיף מגש דקורטיבי לעות'מאנית. אתה יכול גם להפוך את היצירה לאלמנט פונקציונלי על ידי הוספת מדף ספרים או ספסל אחסון לתערובת.