עשה זאת בעצמך במרקט בבית

מרקטרי היא צורת אמנות שקיימת כבר מאות שנים. זה כרוך בחיתוך זהיר והצבה של פורניר עץ כדי ליצור עיצובים ודפוסים מורכבים. אמנם זה יכול להיות מלאכה מסובכת לשלוט בו, אבל עשה זאת בעצמך בבית הוא פעילות קלה ומתגמלת להפתיע עבור כל מי שיש לו רצף יצירתי. בעזרת הכלים והחומרים הנכונים, תוכלו ליצור יצירות אמנות יפהפיות שניתן להשתמש בהן לקישוט רהיטים, קירות או כל משטח אחר בביתכם. בין אם אתה אומן טירון או מנוסה, בניית מרקטי עשה זאת בעצמך היא דרך מצוינת לחדד את כישוריך תוך יצירת יצירות ייחודיות ויפות. עם קצת סבלנות ותרגול, אתה יכול ליצור יצירות אמנות מדהימות שיחזיקו מעמד לכל החיים.

מה זה מרקטינג?

מרקטיה היא מלאכה הכוללת חיתוך והצבה קפדנית של פורניר עץ כדי ליצור עיצובים ודפוסים מורכבים. לאחר מכן מדביקים את הפורנירים יחד ליצירת חתיכת עץ חדשה עם דוגמה חדשה. בעוד שאתה יכול להשתמש בכל סוג של עץ שאתה רוצה, זה נפוץ להשתמש בעצים קשים כמו אלון, אגוז, או מהגוני. הפורנירים הם בדרך כלל בטווח של 1-4 מ"מ עובי, מה שהופך אותם למתאימים למגוון פרויקטים. העץ יכול להיות עץ מלא או פורניר מודפס עץ. אמנות המרקט מתוארכת למאה ה-16 כאשר היא שימשה בעיקר כצורת אמנות דקורטיבית. המרקט שימש ליצירת רהיטים, פרטים אדריכליים ופריטי בית אחרים. הוא שימש גם ליצירת עיצובים מורכבים ויפים על כלי נגינה כמו פסנתר. כיום, עדיין משתמשים בעבודת טקסטורה באדריכלות ובעיצוב רהיטים, אך היא הפכה גם לתחביב פופולרי בקרב בעלי מלאכה ונשים.

היתרונות של סידור עשה זאת בעצמך

ישנם יתרונות רבים לתרגול טקסטיל בבית, כולל הזדמנות להגביר את היצירתיות שלך ולשפר את האומנות שלך. עם הכלים והחומרים הנכונים, זוהי מלאכה קלה וסלחנית להפתיע שכל אחד יכול ללמוד. זוהי דרך מצוינת לחדד את כישוריך ולנסות את כוחך בצורת אמנות יפהפייה עם היסטוריה עשירה. זוהי גם דרך מצוינת להשתמש בשאריות העץ שעשויות להיות מונחות בבית המלאכה או בבית. אתה יכול גם להשתמש ביצירות המרקיז שלך כדי ליישם מחדש רהיטים ישנים, לתת להם מראה חדש עם עיצוב ייחודי. בנוסף, אריזה היא רעיון נהדר למתנה לחברים ובני משפחה. ניתן ליצור עיצובים מותאמים אישית ומתאימים לכל סגנון או אישיות עיצוב הבית. אריזה היא גם דרך מצוינת להשתמש בפיסות עץ וחומרים אחרים שאחרת היית עלול לזרוק. זוהי מלאכה נהדרת ידידותית לסביבה המאפשרת לך ליישם מחדש חומרים שאחרת עלולים להיפטר.

אילו כלים וחומרים אתה צריך עבור עשה זאת בעצמך

- פורניר - פורניר הוא החלק החשוב ביותר בפרויקט המרקיז שלך מכיוון שהוא מה שיוצר את העיצוב והדוגמא הייחודיים. אתה יכול לבחור מתוך מגוון רחב של פורנירים החל בצבע, דפוס ועובי.

- מחצלת חיתוך - מחצלת חיתוך גדולה ועמידה היא כלי חיוני לשיוף. זה יעזור לך לשמור על הפורנירים שלך במקומם בזמן החיתוך ויאפשר לך להזיז אותם בקלות תוך כדי יצירת העיצוב שלך.

- מספריים - תזדקק לזוג מספריים חד כדי לחתוך את הפורנירים לגודל. הקפד לבחור זוג יציב מכיוון שאתה חותך דרך הרבה פורנירים.

- דבק - תזדקק לדבק עץ איכותי לפרויקט המרקיז שלך. הקפד לקרוא את ההוראות על התווית או להתייעץ עם איש מקצוע כדי לבחור את דבק העץ הטוב ביותר עבור הפרויקט שלך.

כיצד לחתוך ולמרוח פורנירים

ראשית, החליטו על הדוגמה שברצונכם ליצור ובחרו את הפורנירים שירכיבו את העיצוב שלכם. חותכים את הפורנירים לגודל באמצעות מחצלת חיתוך גדולה ויציבה. ייתכן שתצטרך להשתמש בסרגל כדי לוודא שכל הפורנירים שלך באותו גודל. לאחר מכן, יש למרוח שכבה דקה של דבק על החלק האחורי של כל פורניר, ולהקפיד לא למרוח יתר על המידה שכן הדבר יגרום לציפוי להיצמד זה לזה. בעת החלת הפורנירים על הפרויקט שלך, הקפד לסדר אותם באופן שווה כך שהם לא יהיו עבים יותר בכמה אזורים. לאחר שתסיימו לסדר את הפורנירים, השאירו את הדבק לייבוש מספר שעות לפני הטיפול בפרויקט.

איך ליצור את העיצובים שלך

ישנן כמה דרכים שונות ליצור את העיצובים שלך עבור פרויקט המרקיז שלך. אתה יכול ליצור עיצוב פשוט מאפס או להתחקות אחר עיצוב קיים. לדוגמה, אתה יכול לעקוב אחר דפוס פרח מתמונה או דפוס. אתה יכול גם להשתמש בתוכנה לעיצוב טקסטיל כדי ליצור את העיצוב שלך. תוכניות אלה מאפשרות לך לבחור בקלות דפוסי פורניר שונים וליצור עיצוב חדש. בעת יצירת העיצוב שלך, ודא שאתה כולל מרווח לטעות מכיוון שאתה חותך את הפורנירים הנוספים.

טיפים ליצירת עיצובים מורכבים ומפורטים

- שמור על זה פשוט - כמו בכל עיצוב, קל להיסחף ולנסות לדחוס כמה שיותר פרטים על העיצוב שלך. לפני שאתם מתחילים לחתוך ולהדביק פורנירים, קחו צעד אחורה וודאו שהעיצוב שלכם פשוט ומושך את העין.

- התחל בקטן - אם אתה רק מתחיל עם טקסטיל, אולי זה רעיון טוב להתחיל בקטן עם עיצוב קטן. עיצוב קטן יעשה את זה פשוט יותר לחתוך ולסדר את הפורנירים שלך. ככל שתצבור יותר ניסיון, תוכל לנסות עיצובים גדולים יותר עם יותר משטחים.

- היו סבלניים - בעוד שעבודת מרקטינג היא מלאכה מתגמלת, היא גם יכולה לקחת זמן רב. הקפד לתת הרבה זמן לחתוך ולסדר את הפורנירים שלך לפני הדבקתם. אתה לא רוצה למהר את הפרויקט ולסיים עם עיצוב מבולגן.

גימור עבור המרקט שלך

כאשר העיצוב שלך הושלם, תרצה לוודא לסיים אותו עם כמה גימור. אתה יכול לאטום את המרקיז שלך עם איטום שקוף או לכה כדי להגן עליו מפני נזקי מים ושמש. אתה יכול גם להשתמש בשאריות פורניר כדי לקשט את קצוות הפרויקט שלך, להעניק לו מרקם ואופי נוספים. אתה יכול להשתמש בטקסטורה שלך כדי לקשט מגוון רחב של משטחים בבית שלך כולל רהיטים, קירות, או אפילו מסגרות לתמונות. אתה יכול להשתמש בטקסטורה שלך כדי ליצור תחתיות, משטחים או תפאורה אחרת. אתה יכול אפילו להשתמש בו כדי ליצור ראש מיטה מדהים לחדר השינה שלך.

רעיונות יצירתיים לשימוש במרקורי

- תחתיות - ניתן להשתמש במרקט כדי ליצור תחתיות יפות וייחודיות שתוכלו לתת כמתנה. אתה יכול ליצור תחתיות ממגוון חומרים כולל עץ, שעם, או לבד.

- ראש מיטה - אתה יכול ליצור ראש מיטה מהמם עם מרקט על ידי מריחת פורנירים על גב יציב. אתה יכול להשתמש בזה כדי לשפר ראש מיטה רגיל או להוסיף עיצוב ייחודי לראש מיטה קיים.

- מסגרות לתמונות - אתה יכול להשתמש בטקסטורה כדי ליצור מסגרות תמונה מותאמות אישית ולהוסיף מגע ייחודי לעיצוב הבית שלך. אתה יכול גם להשתמש במסגרת טקסטיל להצגת מזכרת או תמונה מיוחדים.

טיפים לטיפול במרקט שלך

אריזה היא מלאכה עדינה הדורשת טיפול ואחסון זהירים. הקפד להשתמש במטלית נקייה ויבשה בעת הטיפול במרקיז שלך. הימנע משימוש במים וחומרי ניקוי שוחקים מכיוון שהם עלולים לפגוע בפורנירים. אתה יכול לאחסן את המרקיז שלך במגוון רחב של מכולות, כולל שידות עץ, מסגרות עץ או מסגרות לתמונות. אתה יכול גם להציג את חלקי המרקיז שלך על משטחי רהיטים עם כן ציור דקורטיבי.

שיעורי מרקט ומשאבים

אם ברצונך ללמוד עוד על סידור טקסטיל ולחדד את האומנות שלך, מומלץ לקחת שיעור טקסטיל. ישנם שיעורי מרקורי רבים זמינים הן באופן מקוון והן באופן אישי, הנעים ברמת הקושי והעלות. אתה יכול גם לקרוא ספרי אריזה כדי ללמוד על הטכניקות והחומרים המשמשים בעבודת טקסטורה. אם אתם מעוניינים ללמוד עוד על ההיסטוריה של המרקיזה, תוכלו לבקר במוזיאונים ובאתרים היסטוריים.