איך לעשות עשה זאת בעצמך פוליש צרפתי

פוליש צרפתי הוא טכניקה עתיקת יומין לגימור רהיטים ויצירות אמנות משובחות. כשעושים אותו נכון, זה יוצר ברק יפהפה ובלתי ניתן לטעות שיכול לגרום לכל פריט להיראות מיוחד באמת. עם האספקה הנכונה וקצת סבלנות, כל אחד יכול להשיג גימור צרפתי ברמה מקצועית בבית שלו. זוהי דרך מצוינת להוסיף איזשהו אופי ייחודי לכל פיסת עץ, והיא קלה להפתיע לביצוע. במדריך זה תלמדו את היסודות של פוליש צרפתי עשה זאת בעצמך, החל מסוגי החומרים הטובים ביותר לשימוש, ועד לטכניקות ולשלבים הדרושים כדי לקבל גימור יפה ועמיד לאורך זמן. עם הידע והתרגול הנכונים, תוכל לקחת את פרויקטי העץ שלך לשלב הבא עם ליטוש צרפתי יפהפה. אז בואו נתחיל!

מה זה פוליש צרפתי?

פוליש צרפתי הוא טכניקת גימור היוצרת ברק איכותי ועמיד ביותר על מספר חומרים שונים. זוהי שיטת גימור מהאסכולה הישנה שהייתה בשימוש במשך מאות שנים, והיא עדיין בשימוש בתעשיית הרהיטים המשובחים כיום. ליטוש צרפתי לא רק יוצר ברק; זה גם נותן ליצירה דחיפה נוספת לעמידות. זוהי דרך מצוינת להוסיף מגע של אופי כמעט לכל פיסת עץ. אתה יכול גם להשתמש בגימור פולני צרפתי על דברים כמו מתכת, אבן ואפילו פלסטיק. גימור צרפתי משתמש בשני מרכיבים עיקריים: שכבת גימור ומעיל סילר. שכבת הגימור היא החלק המבריק והעליון של התהליך, והוא נמרח לאחר ייבוש שכבת הסילר. מעיל הסילר הוא סילר שיוף היוצר משטח חלק להדבקה של שכבת הגימור. זה גם עוזר להגן על העץ מפני רטיבות לאחר יישום הגימור. יחד, שני המעילים הללו יוצרים גימור ברק גבוה במיוחד שהוא גם עמיד וגם יפה.

אילו חומרים דרושים?

אמנם יש צורך באספקה בסיסית כדי להשלים גימור מוצלח, אבל חלקם עשויים להיות קשים יותר למצוא מאחרים. אם אינך יכול להשיג חלק מהחומרים הללו באופן מקומי, ייתכן שתוכל להזמין אותם באינטרנט. בואו נסתכל על האספקה הבסיסית הדרושה לליטוש צרפתי עשה זאת בעצמך:

- סילר/גימור לעץ - תזדקק לסילר המתאים לסוג העץ שאתה מתכוון לסיים. עצים רכים יותר כמו אורן, אספן ועץ בס מתאימים ביותר לסילר על בסיס שמן. עצים קשים יותר כמו אלון ומהגוני הם אידיאליים עבור סילר על בסיס מים.

- סילר ללא שיוף - סילר ללא שיוף משמש לאיטום פני העץ וליצירת גימור חלק כדי שמעיל הגימור יוכל להיצמד כראוי. אתה יכול להשתמש בסילר על בסיס מים או על בסיס שמן.

- שעוות גימור - שעוות גימור משמשות ליצירת גימור ברק גבוה לאחר ייבוש שכבת הגימור. פוליש צרפתי נעשה תמיד בשלוש שכבות: שכבת סילר, שכבת גימור ושעוות גימור.

- מברשת זיפים רכים - פגישה עם זיפים רכים משמשת למריחת הגימור והשעווה, כמו גם לניקוי אזור העבודה שלך.

- תרכובת ליטוש - תרכובת ליטוש משמשת לגימור הפוליש וליצירת גימור ברק גבוה על היצירה שלך. אתה יכול למצוא מגוון רחב של תרכובות פוליש באינטרנט או ברוב חנויות לחומרי בניין.

- חולצת כותנה ישנה - חולצת טי ישנה משמשת לניגוב הלק העודף תוך כדי עבודה. - פינת עבודה נקייה - וודאו שיש לכם פינת עבודה נקייה ומוארת כדי להימנע מיצירת בלגן בבית.

הכנת המשטח

לפני שתתחיל בתהליך הליטוש הצרפתי בפועל, תצטרך להכין את פני העץ. שלב זה מסייע להסיר כל זיהומים בעץ, כמו לכלוך ושמנים, שעלולים למנוע את הדבקות תקינה של תרכובת הליטוש. התחל בשיוף פני העץ בנייר זכוכית בגריט בינוני, כמו 220 גריט, עד שכל הזיהומים הוסרו. התחל עם נייר הזכוכית וסיים עם מטלית נקייה כדי להסיר כל נסורת משטח העץ. לאחר מכן, השתמש במטלית נקייה כדי למרוח שכבה קלה של הסילר על העץ, בעבודה בכיוון אחד. הניחו לו להתייבש היטב לפני שתעברו לשלב הבא. לאחר שמעיל הסילר התייבש, תרצה לשייף את פני העץ עם אותו נייר זכוכית 220 גריס. שלב זה עוזר ליצור משטח חלק ומסיר כל עודפי סילר שנותרו על העץ. תרצו לשייף עם גרגר העץ, תוך שימוש בלחץ אחיד בזמן שאתם נעים קדימה ואחורה. נגב את המשטח עם מטלית נקייה כדי להסיר נסורת ולכלוכים מהעץ.

יישום הפולנית הצרפתית

לאחר שמעיל הסילר התייבש, הגיע הזמן לעבור לשכבת הסיום. התחל עם מברשת נקייה ורכה עם זיפים. טבלו את המברשת בגימור והברישו אותה בתנועות קדימה ואחורה על פני העץ. זה עוזר ליצור משטח אחיד ועוזר לגימור להתייבש מהר יותר. צחצחו את הגימור בתנועות קדימה ואחורה עם גרגירי העץ, תוך הקפדה על הצטברות עודפת. הניחו לגימור להתייבש כ-10 דקות לפני שתמשיך לשלב הבא. תרצה לשייף את פני העץ עם אותו נייר זכוכית 220 גריט. זה עוזר ליצור משטח גימור חלק ומסיר כל גימור עודף שהתייבש על העץ. נגב את המשטח עם מטלית נקייה כדי להסיר נסורת.

מסיימים את הפולנית הצרפתית

עכשיו הגיע הזמן למרוח את השעווה על העץ. התחל עם מברשת נקייה ורכה וטבל אותה בשעווה. מרחו כמות קטנה של שעווה על פני העץ, שוב עבדו בתנועה קדימה ואחורה. יש למרוח שכבת שעווה עם גרגיר העץ, תוך הקפדה על הצטברות יתר. הניחו לשעווה להתייבש כ-10 דקות לפני מריחת שכבה נוספת. חזור על תהליך זה עד למריחת כמות השעווה הרצויה על העץ. לאחר שהשעווה התייבשה, השתמשו במטלית נקייה כדי לשפשף את פני העץ פנימה באותו כיוון שמרחת את השעווה. זה עוזר ליצור גימור ברק גבוה שמביא את העץ למצבו הסופי.

פתרון תקלות

יכולות להיות כמה בעיות שעלולות להתרחש במהלך תהליך הליטוש הצרפתי. יש כמה פתרונות פשוטים לתיקון כך שתוכלו לסיים את העבודה ללא בעיות. בואו נסתכל על כמה בעיות נפוצות וכיצד להתמודד איתם.

- העץ רטוב מדי - אם העץ רטוב מדי או שמרחת יותר מדי סילר, ייתכן שיהיה קשה ליישם את שכבת הגימור. אם זה קורה, ניתן למרוח סילר שיוף קל כדי לספוג חלק מעודפי הלחות. - יש הצטברות בגימור

- אם אתה מבחין בהצטברות בגימור, ייתכן שאתה מורחת את שכבת הגימור בעבה מדי. נסה למרוח את שכבת הגימור דק יותר ובתנועה יותר קדימה ואחורה.

- שכבת הגימור לא מתייבשת - אם שכבת הגימור לא מתייבשת מהר כמו שצריך, ייתכן שמרחת את הסילר בעובי מדי. נסו למרוח את הסילר בצורה דקה יותר ובתנועה קדימה ואחורה.